Garantiebeleid

Bij Wattra staat kwaliteit voorop. Wij bieden een juridisch sluitend garantiebeleid, conform de Belgische wetgeving en de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten. Dit beleid geldt zowel voor producten verkocht via onze webshop als voor diensten en installaties uitgevoerd door Wattra.

1. Wettelijke garantie (consumenten)
1.1 Voor consumenten bedraagt de wettelijke garantieperiode 2 jaar vanaf de leverings- of installatiedatum.
1.2 Deze garantie geldt enkel bij normaal, huishoudelijk gebruik.

2. Productgarantie – webshopaankopen
2.1 Elk verkocht product is vrij van fabricage- en materiaalfouten op het moment van levering.
2.2 Bij vaststelling van een defect binnen de garantieperiode, heeft u recht op kosteloze herstelling, vervanging of (gedeeltelijke) terugbetaling.
2.3 Indien herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is, kan gekozen worden voor terugbetaling.
2.4 Gebreken die ontstaan zijn door onoordeelkundig gebruik, installatie door derden, overmacht of wijziging van het product vallen niet onder garantie.

3. Garantie op installaties en uitgevoerde werken
3.1 Wattra biedt 2 jaar garantie op alle uitgevoerde werken, inclusief installaties van laadpalen, batterijsystemen en HVAC.
3.2 De garantie dekt alle gebreken als gevolg van gebrekkige uitvoering of gebruikte materialen. 3.3 Klachten over zichtbare gebreken moeten binnen 8 dagen na uitvoering schriftelijk worden gemeld. 3.4 Onzichtbare gebreken moeten binnen redelijke termijn en uiterlijk binnen de garantietermijn worden gemeld.
3.5 Bij gebrekkige uitvoering herstellen wij kosteloos of voeren wij het werk opnieuw uit.

4. Procedure bij klachten of defecten
4.1 Neem contact op via info@wattra.be met vermelding van uw ordernummer, aankoopdatum en een duidelijke omschrijving van het probleem.
4.2 Voeg steeds foto’s of video’s toe waar mogelijk.
4.3 Wij nemen binnen 5 werkdagen contact met u op voor de verdere afhandeling.

5. Uitsluitingen van garantie
5.1 Defecten veroorzaakt door onoordeelkundig gebruik, externe invloeden (waterschade, overspanning, bliksem, mechanische schade), of nalatigheid.
5.2 Producten of installaties die gewijzigd of gerepareerd zijn door derden zonder schriftelijke toestemming van Wattra.
5.3 Slijtage door normaal gebruik (bijv. kabels, stekkers, zekeringen).
5.4 Gebreken voortkomend uit ongeschikte installatie-omstandigheden (zoals onvoldoende ventilatie of ongeschikte elektrische installatie).

6. Aansprakelijkheid
6.1 Onze aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag van de aankoop of de uitgevoerde dienst.
6.2 Wattra is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of gegevensverlies.

Voor vragen over onze garantievoorwaarden of een claim, kan u terecht op info@wattra.be.