Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen via de webwinkel van Wattra. Door een bestelling te plaatsen, aanvaardt de klant deze voorwaarden.
1. Identiteit van de onderneming
Wattra (voorheen Nico Meersman BV)
Ondernemingsnummer: 0770.830.096
Adres: Driegaaienhoek 35 bus 103, 9100 Sint-Niklaas
E-mail: info@wattra.be
Website: www.wattra.be
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Wattra en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Wattra en de klant.
2.2 Afwijkingen zijn enkel geldig indien schriftelijk overeengekomen.
3. Aanbod en bestelling
3.1 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
3.2 Fouten of vergissingen in het aanbod binden Wattra niet.
3.3 De overeenkomst komt tot stand op het moment van elektronische bevestiging door Wattra van de bestelling.
4. Prijzen en betalingen
4.1 Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro, inclusief btw.
4.2 Leveringskosten worden apart vermeld.
4.3 Betaling gebeurt via de aangeboden betaalmethoden en dient volledig voldaan te zijn alvorens levering plaatsvindt.
4.4 In geval van laattijdige betaling behoudt Wattra zich het recht voor de levering op te schorten.
5. Levering en uitvoering
5.1 Levering vindt plaats op het door de klant opgegeven adres.
5.2 Termijnen zijn indicatief; overschrijding kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding.
5.3 Wattra is gerechtigd om gedeeltelijke leveringen te doen.
5.4 Zie verzendbeleid op www.wattra.be/verzendbeleid voor meer informatie.
6. Eigendomsvoorbehoud
6.1 De geleverde goederen blijven eigendom van Wattra tot volledige betaling is ontvangen.
7. Herroepingsrecht en retourbeleid
7.1 De klant heeft een herroepingsrecht zoals bepaald in het Belgische Wetboek Economisch Recht.
7.2 Zie volledig retourbeleid op www.wattra.be/retourbeleid
7.3 Diensten die reeds zijn gestart op verzoek van de klant en waarvoor deze erkent dat het herroepingsrecht vervalt, kunnen niet herroepen worden.
8. Garantie
8.1 Producten geleverd via de webshop vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar.
8.2 Voor installaties en werken uitgevoerd door Wattra geldt een garantie van 2 jaar op uitvoering en gebruikte materialen.
8.3 Zie het volledige garantiebeleid op www.wattra.be/garantiebeleid
9. Installatiediensten – voorwaarden en beperkingen
9.1 Indien de klant bij aankoop ook een installatiedienst bestelt, is hij verantwoordelijk voor het voorzien van de noodzakelijke basisvoorwaarden op locatie (zoals toegang, correcte voorzieningen, veiligheidsmaatregelen, aanwezigheid van bekabeling, enz.).
9.2 Elke installatie moet gebeuren op een elektrische installatie die voldoet aan de AREI-voorschriften. Indien dit niet het geval is, kan de installatie niet worden uitgevoerd of kunnen bijkomende kosten worden aangerekend.
9.3 Voor elk type installatiedienst wordt een specifieke lijst met technische en praktische vereisten voorzien. De klant is ertoe gehouden deze strikt na te leven.
9.4 Indien bij aankomst blijkt dat noodzakelijke voorwaarden niet zijn vervuld en de installatiedienst hierdoor niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, behoudt Wattra zich het recht voor om extra kosten aan te rekenen of de uitvoering uit te stellen.
9.5 Installatiediensten die gestart zijn op verzoek van de klant, vallen niet onder het herroepingsrecht.
9.6 Annulering van een installatiedienst minder dan 48 uur vóór de geplande datum kan aanleiding geven tot een annuleringskost van 25% van het dienstbedrag.
10. Klachten en geschillen
10.1 Klachten moeten binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen schriftelijk gemeld worden via info@wattra.be.
10.2 Bij geschillen kan de consument gebruik maken van het ODR-platform van de EU: https://ec.europa.eu/consumers/odr
10.3 Enkel de rechtbanken van het arrondissement waar Wattra gevestigd is, zijn bevoegd.
11. Aansprakelijkheid
11.1 Wattra is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of installatie.
11.2 Aansprakelijkheid is beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende bestelling.
11.3 Indirecte schade (gevolgschade, winstderving, gegevensverlies) komt niet in aanmerking voor vergoeding.
12. Overmacht
12.1 In geval van overmacht is Wattra niet gehouden haar verplichtingen na te komen.
12.2 Onder overmacht wordt verstaan: storingen in transport, staking, pandemieën, weersomstandigheden, overheidsmaatregelen, enz.
13. Persoonsgegevens
13.1 Wattra verwerkt persoonsgegevens conform haar privacyverklaring beschikbaar op https://www.wattra.be/privacyverklaring-eu/
14. Intellectueel eigendom
14.1 Alle rechten op teksten, beelden, logo’s en andere inhoud op de website behoren toe aan Wattra of haar leveranciers.
14.2 Niets mag worden gekopieerd of gebruikt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Wattra.
15. Wijzigingen algemene voorwaarden
15.1 Wattra behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen. De klant wordt hierover geïnformeerd via de website of e-mail.
Voor verdere informatie of vragen over deze voorwaarden kan u steeds contact opnemen via info@wattra.be.
Om de beste ervaringen te bieden, maken we gebruik van technologieën zoals cookies om informatie op te slaan en/of te raadplegen op uw apparaat. Door toestemming te geven voor deze technologieën kunnen we gegevens verwerken zoals surfgedrag of unieke ID’s op deze site. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een negatieve invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.